Aero Fitness Club | Szombathely
Aero Fitness Club Szombathely
Aerofitness Club - Árkádia bevásárlóközpont
9700 Szombathely, Dolgozók u. 1.
Tel.: 06 20/ 947 77 74

CAPOEIRA AERO

A capoeira eredete

 

A XVI. században az Afrikából Brazíliába hurcolt rabszolgák kezdték el a capoeirát.
                Fürge, trükkös mozdulatok jellemzik, gyakran közel a földhöz, vagy kézen-/fejen állva művelik, mindig zenére. Egyes verzióiban sok akrobatikus elem található. A capoeira szónak számos jelentése létezik, ezek egyike a Brazília belsejében található erdős területekre utal, feltehetőleg azokra a helyekre, ahol a szökött rabszolgák próbáltak elrejtőzni.
Mai formáját Mestre Bimba alakította ki.
A táncos alapmozgást felhasználva megjelent a capoeira aerobik formája is.

 

 

Az izomcsoportok terhelése

               

A capoeira aero edzés erő- és állóképesség fejlesztő, alakformáló.

Főként a combizmot, hátizmot, farizmot és a hasizmot edzi, egyben tartásjavító is.

Olyan  gerinc melletti izmokat mozgat meg, amelyeket egyetlen más aerobik fajta sem.

 

 

Az edzések felépítése

 

  • bemelegítés (kb. 15 perc)
  • aerob rész (kb. 20 perc) rúgások, ütések. Szinte mindent döntött törzzsel csinálunk, ezért egyszerre edzi a hát-, has-, far-, és a combizmot.
  • combizom erősitése (kb. 5 perc)
  • felső test erősitése (kb. 5 perc)
  • hasizom erősités (kb. 10 perc) a hasizom erősitése nagyon fontos, mivel az aerob részben végig dolgozik a hátizom
  • nyújtás (kb. 5 perc)

 

Edzéshez szükséges dolgok

 

Javasoljuk, hogy az edzésre laza ruházatot viseljenek, lehetőleg olyant, ami a rúgásoknál is megfelelő mozgást biztosít, jól nyúlik. 


Nagyobb térképre váltás x

Nem elérhető szolgáltatás!

x